ABD başkanlık seçimlerinde 200’den fazla ülkede Türk turizmi tanıtıldı
Bakanlığın açıklamasına göre, bugün yapılan ABD başkanlık seçimleriyle bağlantılı olarak Türkiye’nin turistik destinasyonları dünya sahnesinde belli oldu.
Tüm gün süren özel seçim yayınlarında Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın hazırladığı tanıtım filmleri, CNN, BBC, Euronews, Bloomberg ve Al Jazeera gibi uluslararası haber kanallarının reklam aralarında 200’den fazla ülkede izleyiciyle buluştu.
İstanbul’da Nasıl Cool Olunur, Bodrum, Kapadokya, Deliciously Türkiye, Sürdürülebilirlik, Arkeoloji, Güneydoğu ve Türk Rivierası gibi Türkiye’nin başlıca turizm merkezleri ve kültürel zenginliklerini konu alan filmler, hem Türkiye’nin güzelliklerini hem de sürdürülebilirliğini, tarihini ve kültürünü sunuyor. Mutfağı, kültür gibi alanlardaki güçlü yönlerini küresel bir izleyici kitlesine sundu.
Basın açıklamasında, söz konusu tanıtım faaliyetinin 27 Haziran 2024 tarihinde Biden-Trump tartışması kapsamında gerçekleştirildiği, ABD’nin CNN Yurtiçi ve CNN Uluslararası haber kanallarında ilk kez eş zamanlı olarak tartışmaların arasına reklam eklenerek yayınlandığı belirtildi. Amerika Birleşik Devletleri tarihinde yer alan ve İstanbul is New Cool adlı reklam filmi yayınlandı.
Ardından How to be Cool in İstanbul filminin de 10 Eylül’de Kamala Harris ile Donald Trump arasındaki ikinci tartışma öncesinde ve reklam aralarında yayınlandığı bildirildi.
Açıklamada, Türkiye’nin bu tanıtım stratejisiyle uluslararası alanda turizm potansiyelini en üst düzeye çıkarmayı hedeflediği ve turizm markasının dünya çapında tanıtımına katkı sağlamaya devam ettiği belirtildi. Bunun, tarihini ve doğal güzelliklerini dünya vitrine çıkaran önemli bir başarı olduğunun altı çizildi.
Kaynak: AA